E-facturering

U kunt uw factuur niet meer per post of per mail (in pdf-formaat) versturen. Om een factuur in behandeling te kunnen nemen moet uw factuur voldoen aan onze factuurvoorschriften. Hierin staat dat Waterschap Zuiderzeeland alleen nog maar e-facturen via het e-facturatie netwerk van Peppol accepteert. Peppol is een netwerk van Europese e-facturatieproviders en financiële softwareleveranciers, geïnitieerd door de Nederlandse overheid. Het voordeel voor u is dat u uw e-facturen op een veilige manier verstuurd en dat de betalingen sneller gaan. Meer informatie.
Wat is een digitale factuur?
Een digitale factuur, oftewel een e-factuur, is een elektronische factuur in een gestructureerd formaat (zoals UBL-factuur). Deze wordt zonder handmatige handelingen, zoals scannen en primaire controle, volledig automatisch in uw administratie ingelezen en geboekt. Een e-factuur is dus niet hetzelfde als een factuur in pdf-formaat.
Veilig werken
Wij vinden het belangrijk dat uw factuur op een betrouwbare manier in ons systeem komt. Zo hoeven wij niet te twijfelen over de echtheid van de factuur en hebben wij geen last van ‘spookfacturen’. Zo kunnen we nog efficiënter de factuur verwerken en betalen. Daarom zijn wij bereikbaar in het beveiligde e-facturatienetwerk van Peppol.
Vragen en antwoorden
Kunt u al e-facturen versturen via Peppol?
Dat is perfect. Pas alstublieft onze ontvangstvoorkeuren voor nieuwe facturen aan. Indien uw software er om vraagt: wij zijn bereikbaar op NL:OINO:0000003321640840000.
Maakt u gebruik van standaard financiële software?
Heel veel financiële software heeft veilig elektronisch factureren al standaard ingebouwd. Kijk op de website van softwarekoppelingen voor eenvoudige elektronische facturatie | econnect en controleer of uw pakket hiertussen staat. Of vraag uw softwareleverancier. U kunt dan in een paar stappen elektronisch factureren.
Wilt u gebruik maken van gratis online factureren?
Onze provider eConnect biedt een online e-facturatietool aan voor het eenvoudig verzenden van e-facturen. Hiervoor kunt u zich online aanmelden op platform.econnect.eu. Bij het aanmelden betaalt u eenmalig 0,01 euro met iDEAL, waarmee de aanmeldende persoon wordt geïdentificeerd als rechtmatig persoon om te mogen handelen namens de organisatie.
Met deze quicksheet gaat u stapsgewijs door de registratie van het portaal, zodat u via het portaal een e-factuur naar ons kunt sturen.
Contact
Heeft u vragen, ondersteuning nodig of wilt u contact over dit onderwerp? Dat kan. U kunt een e-mail sturen naar fininfo@zuiderzeeland.nl of bellen naar 0320 274 911.