Heeft u een klacht?

Wij proberen ons werk zo goed mogelijk te doen. Maar soms kan er iets misgaan. Bent u niet tevreden over ons? Laat het ons dan weten. Samen komen we eruit.

Hoe kunt u uw klacht bij ons inleveren?

Per webformulier 

Via het webformulier.

Per post

Zet in uw brief in ieder geval:

  • uw naam, adres en telefoonnummer
  • de datum
  • waarover u klaagt
  • wanneer het gebeurde

Vergeet niet uw handtekening onder de brief te zetten. Anders kunnen we uw klacht niet behandelen.

Stuur uw klacht naar: 

  • Waterschap Zuiderzeeland 
  • Postbus 229 
  • 8200 AE Lelystad

Persoonlijk

U kunt ook langskomen op ons Waterschapshuis: Lindelaan 20 in Lelystad. Bereid uw klacht dan goed voor. Hoe beter uw verhaal, hoe sneller wij uw klacht kunnen behandelen.
 

Wat doen wij met uw klacht?

Wanneer u een klacht indient, ontvangt u van ons altijd een bevestiging dat we uw klacht hebben ontvangen. 

Gaat uw klacht over het gedrag van een van onze medewerkers? Dan krijgt deze medewerker de kans om met u in gesprek te gaan om de situatie uit te leggen en samen een oplossing te zoeken. Meestal wordt er dan binnen enkele dagen contact met u opgenomen.

Komt u er samen niet uit? Dan wordt uw klacht verder opgepakt door de klachtencoördinator. Ons streven is om uw klacht binnen zes weken af te handelen, waarbij u de kans krijgt om uw klacht mondeling toe te lichten. U ontvangt altijd een schriftelijke reactie van de klachtencoördinator.

Bent u het oneens met hoe wij met uw klacht omgaan?

Bent u niet tevreden over de afhandeling, dan heeft u de mogelijkheid de Nationale Ombudsman binnen één jaar in te schakelen. Meer informatie vindt u op de website van de Nationale Ombudsman.

Vragen of opmerkingen?

Neem contact op.